دندانپزشکی کودکان در اصفهان
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

همانطور که در مقاله دندانپزشکی کودکان در اصفهان ذکر شد، بهتر است همزمان با رویش اولین دندان شیری به دندانپزشک کودکان مراجعه کنید تا والدین در مورد روند رویش دندان های شیری، مشکلات احتمالی و ... اطلاعات لازم را داشته باشند. عوارض ناشی از رویش دندان های شیری که ممکن است گاهی اتفاق بیفتد.

 

سن رویش دندان های دائمی در کودکان

از آنجایی که فرآیند جایگزینی دندان های آسیاب شیری با دندان های دائمی تا حدود 12 تا 14 سالگی ادامه دارد، حفظ دندان های شیری تا سنین ذکر شده ضروری به نظر می رسد.

 

عوامل مختل کننده ی رویش دندان های دائمی

در مطالب زیر به دلایل نسبتا رایجی که می تواند مشکلات زیادی در رشد دندان های دائمی ایجاد کند اشاره می کنیم.

گاهی در رادیوگرافی هایی که به دنبال دندان درد، پوسیدگی دندان یا هر دلیل دیگری که در دندانپزشکی کودکان تشخیص داده می شود، مشاهده می شود که با وجود آمادگی کامل برای رویش دندان دائمی، دندان دائمی به دلیل لق شدن دندان شیری به دلیل به ریشه دندان های شیری قادر به رشد نیست و حتی گاهی خوابیده می ماند.

در برخی موارد به دلیل کمبود فضای فک، دندان دائمی محل مناسبی برای رویش در محل اصلی خود ندارد و به این ترتیب بی جا رشد می کند و یا گاهی نهفته می ماند.

گاهی در رادیوگرافی های تهیه شده مشاهده می شود که جوانه دندان دائمی مادرزادی زیر دندان شیری وجود ندارد. (این یک اتفاق نادر است.) در این شرایط احتمال اینکه بخت با کودک باشد و دندان شیری بتواند برای مدت طولانی در فک کودک بماند نسبتا زیاد است.

زیرا هیچ محرکی برای پوسیدگی ریشه دندان شیری که همان جوانه دندان دائمی است وجود ندارد و دندان شیری بدون جایگزین می تواند سال ها نقش دندان دائمی را ایفا کند.

گاهی اوقات والدین کودکان به دلیل لق نشدن دندان های شیری در زمان مناسب به دندانپزشک اطفال مراجعه می کنند به این امید که دندان های دائمی رشد کنند، اما نمی دانند که دندان شیری قبلا رشد کرده است. که در. این یک دندان جایگزین دائمی است، مادرزادی نیست.در این مورد، باید احتیاط کنید و قبل از هر اقدامی برای جلوگیری از اشتباهات غیرضروری مانند برداشتن دندان به جای تعویض آن، درخواست عکسبرداری با اشعه ایکس کنید.در پایان، ما احساس می کنیم ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از والدین کاملاً اشتباه می کنند و با عکسبرداری منظم با اشعه ایکس از فرزندان خود مخالف هستند. به دلایلی مانند تشعشعات به طور بالقوه مضر برای فرزندانشان. با این حال، اشعه ایکس سفارش شده توسط دندانپزشک اطفال مطمئناً تشخیصی است و ممکن است بیشتر از ضرر مفید باشد.





:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: